3dfx Voodoo 5 5500 AGP (Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności)
card: 3dfx Voodoo 5 5500 AGP
gpu: Napalm 2x3dfx
board: 210-0413-001
rev: A
ram: 64MB SDR 4ns
bus: 128-bit
agp: x2
directx: 6
out: vga
power: molex 4-pin
bios: PLCC32, v1.06
src: callahan
* karta po uruchomieniu trybu 3d zamraza windows, konieczny twardy reset (dopisek moj, bo waszmosc nie raczyl zapodac prawilnego opisu - z automatu graty laduja na koniec kolejki)
info:
* karta byla wczesniej naprawiana gruntownie, wymieniane byly oba gpu na nowsze rewizje oraz kostki ram 4ns, orginalnie sa 6ns
* karta przejrzana pod mikroskopem, pomierzone wyrywkowe elementy smd - brak uszkodzonych
* 1 rezystor i maly cap do przelutowania, ale raczej nieznaczace, po prostu brzydkie luty
* podlaczona wyswietla obraz, post zaliczony, brak artefaktow
* napiecia poprawne
* karta przy boot zglasza 64MB sdram, ale nssi raportuje tylko 16MB, to dziwne - to vesa tylko
* wykrywana poprawnie przez detect.exe, mojo zamraza windows
* pod dos demka chodza w trybie vesa, detect i mojo j.w.
* bios jest dosc stary, wgram najnowszy dostepny v1.18b3 dla agp, jest to zmodowana wersja ktora pozwala dowolnie ustawic core clock oraz takty pamieci, szczegolnie ze orginalnie byly 6ns prawdopodobnie hyundai a sa 4ns etron tech
* nowy bios wgrany toolem, podczas post przywrocone domyslne wartosci zegara i pamieci, jest def na 166MHz
* windows wyczyszczony ze starych sterownikow 3dfx oraz glide, zainstalowane amigamerlin
* po restarcie karta wykryta oraz widoczne artefakty na plupicie - wskazanie na ram i/lub gpu
* otwieranie okiem, menu, powoduje okropne artefakty, wlacznie z zamrozeniem systemu i pomaga tylko hw reset
* w biosie karty zmniejszony core clock do 140, windows bez artefaktow, dxdiag zaliczony
* everest oraz 3dmark99 raportuje tylko 32MB ramu, to jest dziwne, bo jest 64 w sumie
* puszcze testowo 3dm99, idzie... czyzby te ramy nowe to jednak nie byly 4ns? albo gpu wybrakowane/z odrzutu?
* 3dm zaliczony bez zgrzytow, 5059 punktow na p3 500/100 128MB@100, 3dfx tool wyswietla poprawna ilosc ram czyli 64MB
* wyglada na to ze albo ramy sa oszukane albo i nawet za szybkie, albo same gpu to jakis odrzut...
* przelutowany cap 10u oraz wymieniony na nowy rezystor smd 4k7 - bez zmian
* przelutowane wszystkie kostki ram - bez zmian
* w unreal gold w trybie glide stopklatka po 1s od uruchomienia, widoczny 1 kwadratowy blokowy artefakt o wymiarach 8x8, stawiam na ram ale niestety brak reakcji na docisk ani podgrzewanie - wymienilbym wszystkie 8 kostek, callahan ma dzialac
* core clock zmniejszony do 133, brak artefaktow, unreal leci 5s i staje...
* rozne kombinacje z timmingami, czasem unreal poleci z 5-10s bez artefaktow, to musi byc to, zly ram
* clock ustawiony na 126, timingi def, unreal dziala plynnie, te ramy sa do dupy
* czekam na prawilny ram do wlutu, 8 kostek lacznie
* w miedzyczasie "wyprodukowalem" kilka zmodowanych biosow i ogarnalem orginalne timmingi zalecane w datasheet ukladow, okazuje sie ze 3dfx zrobil oc na pamieciach, -1 z prawie kazdego taktu - podsumowujac stabilne 143MHz dziala ok bez artow, jesli ramy nie sa oszukane to przynajmniej 1 jest uszkodzony, czekam na callahana, ponoc zakupil dedykowane hyundaie
dziala ale na obnizonych taktowaniach ze 166 na 143, to jest max dla kosci 7ns, do zobaczenia w czesci 2
web:
http://www.vgamuseum.info/index.php/companies/item/10-3dfx-voodoo-5-5500
https://3dfxbios.cl-rahden.de/index.php?title=Voodoo5#Voodoo5_5500
foto: 1-top, 10-3dm99-test, 2-bottom, 3-new-mem-4ns, 4-rework-cap, 5-rework-r55, 6-orig-bios, 7-flash-rom, 8-new-bios, 9-3dm99-v5-mem
foto: 1-artifacts, 2-artifacts2, 3-artifacts3, 4-bios-orig-timmings, 5-test-126mhz-timmings, 6-test-143mhz-timmings, 7-test-unreal-arts, 8-test-unreal-arts2, 9-test-unreal-143, 9-test-without-quartz-2nd-chip