Avatar

3dfx Voodoo 3 2000 16MB AGP (STB) (Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności)

by smola ⌂, 2025-11-27, 19:36 (18 days ago)

card: 3dfx Voodoo 3 2000 16MB AGP (STB)
gpu: 3dfx
board: 210-0364-003
rev: C
ram: 16MB, 8x 2x512Kx16 SDRAM 70ns/143MHz 3.3V, fujitsu MB81F161622B-70
bus: 128-bit
agp: x2/3.3V
directx: 6
out: vga
bios: AT49BV512@PLCC32, naklejka 1.0, 03/18/99, 'Voodoo3 2000 BIOS - Version 1.00.01-SD'

src: wlasna, kupiona jako uszkodzona z artefaktami

info:
* karta lekko zakurzona - oczyszczona pedzelkiem i kompresorem
* usuniete zbedne naklejki, pcb przemyte ipa
* na radiatorze w naroznikach przyklejone jakies dziwne mocowania/wsporniki - do usuniecia
* na testy uzyta standardowa platforma p3 500/100, asus p2b i s3 trio3d/2x agp
* po wlaczeniu drobne artefakty na czcionkach, w post widoczna wersja biosu karty 1.00.01-SD i 16MB ram
* w testach graficznych charakterystyczne pionowe kreski co 8 pixel - padnieta kostka ram, tylko ktora z 8? ;)
* dociskanie nic nie daje, postanowilem wymieniac metoda 'one by one' poczawszy od tej w dolnym prawym rogu
* znaleziona z jakiegos dawcy pasujaca kostka ram, producent inny etrontech ale parametry identyczne
* wymieniona 1 kosc i... bez zmian, znaczy 1 chip jest ok, wymieniona 4 kosc z gornego prawego naroznika i... nadal bez zmian, znaczy 4 chip jest tez ok, nastepnie 3 pod 4, tez nic, w koncu 2 nad 1 i... sukces, artefakty znikly :) metoda czolgowa ale dziala, do tego wystarczy tylko miec 1 sprawna kosc
* po 4 wymianie kostki pojawil sie poprawny obraz, sporo roboty ale po raz pierwszy mialem taki przypadek, nauczka na przyszlosc aby leciec z kostkami od dolu :)
* wyrywkowe testery z dosbench zaliczone, test text mode i czcionek w checkit ok, calkowity brak artefaktow, koncowy test w glquake 800x600x16 76.1, 640x480x16 110.4, quake z dosbench 640x480x16 46.3
* nie bede juz przelutowywal pierwszej kostki od etrontech i 2, za duzo roboty ;) moze kiedys zdobede taka sama to zamienie
* zrobiony recap, 5 elektrolitow 10u wymienione na nowe, stare mialy ubytek pojemnosci ~20% i esr 10-11om, nowe pojemnosc nominalna i esr 1.5om
* usuniete brzydkie "wsporniki" z naroznikow radiatora
* finalne testy zakonczone, all ok

dziala :)

* po analizie powiekszonych zdjec z artefaktami i doczytaniu dokumentacji avengera, okazuje sie ze kazdy pixel zajmuje 16 bitow, czyli tyle ile ma szerokosc linii danych w 1 kostce ram, i ze w 1 cyklu zegarowym moze byc zapisane ich 8 jednoczesnie, co oznacza ze dla kazdego pixela jest oddzielna kostka ram, liczac od dolu pierwsza kosc to pixel 0, 2 to 1, 3 to 2 itd. az do 8 kostki, latwo jest wiec zgadnac ktory chip jest uszkodzony, szkoda tylko ze nie pomyslalem o tym wczesniej, bede madrzejszy nastepnym razem ;)

web:
https://vgamuseum.info/index.php/companies/item/6-3dfx-voodoo-3-2000

foto: 1-top, 2-bottom, 3-post-vga, 4-test-text-mode, 5-test-gfx-mode, 6-rework, 7-test-test-mode-ok, 8-test-gfx-mode-ok, 9-final-bottom, 10-final-top
[image] [image] [image] [image] [image] [image] [image] [image] [image] [image]

Tags:
agp, 3dfx, voodoo, stb


Complete thread: